CC's Customer

Saturday, January 29

Life Potrait 2801

28 Januari 2011, Jumaat (Cerah)

Fuhh…3days already I go to work from house, of course my dad be the loyal driver to fetch me home everyday. Sorry dad and millions of thanks too! J Hari ni, company stock take, as usual monthly compulsory activity. Nama aku dalam kumpulan untuk ke MTS (MultiShield, Rantau Panjang Klang), ni gudang simpan coil-coil company. Tempat dia memang buruk gler, kotor & banyak anjing la wa cakap lu…dengan gudang yang open air-nya..aku tak tahu la macam mana company ni leh ada kontrak dengan OYLSC untuk sediakan tempat simpan coil. Partner aku masih lagi Hidayah M, verifier je dah tukar, which is En. Rosli Musa (HR Department). Know what? Mula-mula dulu aku tak suka orang tua ni, memang kerek sikit pun, orang pun agak ramai tak suka dia juga. Nasib baik kerja under dia hari ni okay, senang tak banyak songeh macam cina tu. Sekejap je 115 biji coil kitorang kira. Cekap tak? HAHAHA! :P 11.15AM, Operating Manager datang check. See? Bos datang je kerja kitorang dah settle. But then, kena tolong Abang Zam pula kira coil dekat line dia. Yang ni memang lembap, aku dengan Dayah M dah siap 115 biji, dia baru settle uuntuk 1 row coil, ada baki 2 row lagi tak kira. Dengan baik hati dan mulianya, En. Rosli minta aku dan Dayah M untuk tolong Abang Zam. Before 12.30 PM, everything done! Huhh..sekejap je kitorang kira 178 coil (ok..yang 50 lebih lagi orang lain kira mula-mula tadi). Total up around 240 biji coil kitorang kira. Ni bukan nak berlagak ye, nak buat macam mana, aku faham budak-budak kontrak kira memang lambat, I see how they read the coil’s number semua, for sure nak cari dalam list pun lambat.

Habis stock take dekat MTS, terus shoot pergi warehouse yang dekat Port Klang pula. Sampai-sampai bos semua ada tengah makan mee udang kat gerai tepi tu, okay hari ni everything makan-makan bos belanja. Alorr..they can claim right? Lagipun kaya kan….so tak kisah sangat laa. AHAHA J Finally, sampai office kat Shah Alam balik around 2.10 PM. Maka, kembali jugalah agenda-agenda rutin harian aku. Anyway, we got a mini project already dengan QC & Maintenance Dept., we all kena modifiend balik hand cover dekat SQ1 to be more safety. Apa aku nak tukar ye? Draft kitorang sekarang lebih kurang je dengan yang asal. Just ada laa sedikit perubahan but then type of material and costing tak research lagi. Huhuhu

Semalam I got a good news, instead of plan balik kampung sebab Kak Ada kahwin, may be nak pergi Cameron Highland kot, mak cik aku ajak convoy sekali dengan familiy dia. Hee~ actually her husband tak tahu jalan sangat. Entah laa padahal dah kerja pergi sana sini tapi jalan simple pun tak reti, harap kereta je besar. Uishh..tak baik laa aku ni kutuk pak cik sendiri. Moral of the story, belajar-belajar laa selok belok jalan dekat Malaysia ni so that tak ada la orang cakap sesat dalam negar sendiri, tak tahu jalan tanya orang, malu sangat nak tnya beli map, lagi canggih pasang GPS system dalam kereta! J Ayah aku pun bukan tahu jalan sangat but we learn from mistake right? Salah jalan tak apa at least we know a new road to remember. Yang penting drive safely! Tips dari ayah, jangan ikut kereta depan terlalu rapat, take a distance for you to drive comfortly so that there is distance for you to break if there is any emergency in front of you. No need to rush, ayah cakap jangan drive ikut nafsu sangat, means jangan laju-laju macam orang tak pernah drive. Then, always check your minyak hitam & air, lagi bagus kalau stand by je air 1 botol dalam kereta tu, daripada penuhkan kereta dengan accessories teddy bear & bunga-bunga bagai, buat semak je. Huhuhu..Wahh, banyak pula ayah aku bagi tips pasal driving sekarang ni, masuk je kereta dengan aku mesti topik pasal kereta. AHAHA =P

No comments: