CC's Customer

Tuesday, January 11

Life Potrait 1001

10 Januari 2011, Isnin (Hujan)

Pagi-pagi before 7am, aku dah sampai bumi Shah Alam. Sepanjang perjalanan dalam kete memang aku mengantuk tapi apakan daya, diri sendiri yang gatal sangat nak balik pagi ni. Alasannya, malas nak kemas barang malam tadi. Okay, bukan sebab aku nak tengok AJL25 sangat. Macam-macam laa manusia ni, orang dah menang pun tak puas hati. Biar laa dah rezeki dia, tu keputusan juri profesional, tau la dorg nak pilih macam mana lagu terbaik tu. Bukan suka-suka pilih ikut populariti ke apa. Korg duk kutuk-kutuk pun dapat apa, bukan TV3 bagi korg duit pun mempersoalkan kemenangan lagu ''Tolong Ingatkan Aku'' Ana Rafalli tu pun. Layan jugak pe dengar lagu ni, boleh tahan laa bait-bait lirik dia, not too simpe to understand. It was quite deep indeed.

Today, first morning assembly kat kilang in this 2011. Pelancaran safety slogan yang baru, ermm...slogan operating manager yang menang. Padahal slogan simple je...tak tau laa kenapa tak bagi peluang kat anak-anak buah dia punya slogan je yang terpilih. Hari ni suasana dalam office agak kucar-kacir sedikit, biasalah awal tahun semua pun sibuk dengan audit. Hari ni dan esok, audit dengan SIRIM. Haishh, macam-macam dokumen dorg nak tengok, masuk line explanation itu ini detail. Masa ni laa dapat tengok kerenah dalam industri macam mana, integriti, moral, sikap semua ada. Yang penting, hari ni BAD DAY aku sepanjang siang hari! Ahhh..bencinya keadaan macam ni. Sangat sangat tak selesa, ohh..kenapa nak bad day time macam ni? Haru!

Apa-apa pun, than kepada member yang setia dengan aku practical ni sebab memahami keadaan aku tadi, sori tak dapat temankan kau lunch tadi. Balik je kerja terus aku buat apa yang patut. Really need to settle it down, can't be postponed anymore. Finally, it's a relief. Lepas maghrib around 8.00 pm, aku keluar dinner dengan Ms. D as usual macam hari-hari semester lepas. Before tu singgah PAS dulu, settlekan isu fon aku yang bermasalah sikit. That's why got some contact numbers yang hilang. So, to all my friends please inbox me your number into my FB a.s.a.p yaa! Thank you! ^_^ Dinner malam ni kat SR@SACC, makan pun sampai abang waiter dalam tu kemas-kemas susun kerusi dah. Biasa laa Shah Alam ni, pukul 9 lebih je shopping complex & jalan semua mula lengang.

Balik dari SACC pergi sek.3 lak penuhi hasrat tekak DB yang teringin makan roti canai. Kononnya, lepas makan tadi, aku dengan Ms. D nak makan maggi goreng, nampaknya bila dah kenyang macam ni memang tak jadi lah nak makan lagi. Pinnn! Pinnn! Pinnn! ''Food delivery sir! Service charge & gov. tax included, total is RM50.'' Hahaha..gurau je laa DB. Singgah perindu jap hantar roti DB, maka keluar hidden agenda antara kami bertiga seperti biasa. Bila insan berdua-duaan maka muncullah makhluk Allah ketiga, iaitu DB diantara aku dan Ms. D! LOL :))

**Tolong ingatkan aku, akan nombor-nombor handphone kamu, kamu dan kamu. Terutamanya kamu!

No comments: