CC's Customer

Wednesday, January 12

M.A.K.A.N

It's normal laa kan? everyone pun have to eat nak survive..ble perut rse lapar je, automatik otak akan fikir utk cari makanan & merangsang tangan utk suapkan makanan ke dlm mulut. Ye seterus ny kunyah-kunyah 44 kali (ikut sunnah nabi..tapi ssh nk jmpe dh org yg kunyah 44x ni) dan terus telan.

Entah laa hari ni aku rse, aku makan banyak sangat! Pagi before pg keje da makan biskut dgn milo panas. Sampai tempat keje rehat pagi, aku pg kantin mkn maggi goreng lak. Konon ny ble ktorg da mkn pagi tu tengah hari malas la nk lunch. 10 minit sebelum pukul 12, kak Piah panggil aku dgn kwn aku tu, ''Ni kejap lg ikut akak ye, naik kete dgn akak skali, bos nk blnje mkn.'' Mula-mula kwn aku ni menolak sebab die ade appointment lain. ''Ehh..xpe la, nnt akak blh anta kn jap. Jom laa..lgpn bos da tempah meja tu.'' Tanpa perkataan 'tidak' dari mulut aku, ktorg pun ikut la keluar lunch skali dekat sek15. Dah org nk blnje kte, x baek la nk tolak.

Chineese cuisine type of restaurant, wahh..round table bagai. Macam-macam bos merangkap engineer company tu blnje ktorg semua. Butter prawn, blackpepper deer, honey lemon friend chicken, steam fish with special soy sauce, eggs with lala, chineese tea, fresh orange and fruits for dessert. Mse makan, abg2 QC yg jarang tegur ktorg pn duk usik aku, ''Nabila! makan la lg..'' ''Nabila, amek la mkn ni..'' ''Nabila, awk tkr num fon tau lps ni..abg ni da tau num awk.'' Hahaha..mcm2 dorg ni menyakat suh aku mkn lg dan lg. Aku nak amek lauk pun dorg g pusing2 meja tu kne kn aku. Sengal tul =P But im glad coz get the oppurtunity mkn2 lepak2 dgn dorg jgk. Thanx a lot sir! Bos yg ni mmg baik pun murah hati, pg holiday dgn family kt Langkawi pun ingat beli souvenir kt sume staff die, ktorg yg practical pn ni x terlepas die bg jgk hari tu. Untungkan? Yup, alhamdulillah murah rezeki aku practical kt company ni.

Balik keje ingat xnk dinner dh sebab aku rse kenyang lg lunch td. So aku pn malas2 la nk mandi awal2, dah dekat maghrib tu, as usual dpt msg ajak dinner. Aku pun on je r keluar makan, x dinner nnt malam2 aku kebulur lak. Menu yg biasa kat tempat biasa. kalau hari2 makan kt situ, tauke kedai pn da tau muka aku order ape biasa ny! hahaha

**Hari ni cukup, breakfast-lunch-dinner aku! Susah aku nak cukupkan kitar makan aku dlm sehari mcm ni tau...teruja jap. Hahaha

No comments: