CC's Customer

Tuesday, April 26

.::LoVe ScEnE tRaGeDy [Part 6]::.

<<SCENE 9>>

Darsawarsa ini, segalanya dihubungkan di hujung jari, teknolgi yang para cendekiawan cipta ini ada kesan positif dan negatifnya. Ok..talking craps! Kenapa aku kena tulis entry yang bunyinya agak serius? Mesti korg stress nak baca kan? Secara ringkasnya, aku nak cakap, teknologi sekarang ada baik dan buruknya. Terpulang laa pada individu tu nak guna macam mana. Normally, yang gunakan otak untuk implement benda-benda high-tech ni, dia akan gunakan untuk kebaikan bukannya macam sesetengah individu tu yang suka hati mak bapak tiri atuk nenek dia je. Apa? Kau ingat orang cipta Iphone, Ipad, Blackberry, Strawberry, Cherry apa semua benda alah smartphone..ok aku nak panggil SMART GADGETS (merangkumi semua gadget2 yang pintar dari pencipta dia dan digunakan oleh orang2 malas) boleh?

Ceritanya bermula macam ni……
Girl: “Weh…aku rse aku ske la kt 1 guy ni..i think I have a big BIG crush on him!” <gaya sambil kelip2 mata tangan gaya nak berangan> 
Boy: “Ahahhh? Sape? Abg senior yg kau ske usha kat fak tu ke? (‘Fak’ shortform utk fakulti) 
Girl: “Alorr…bkn yg tuh..yg tu laen..tu utk aku cuci-cuci mata je pegi kelassss..hehehehe” 
Boy: “Dah tu? Ni crush yg mne lak? Tak kan aku kot? 
Girl: “Ish, kau wat ape..punye laa aku kutuk2 kau selalu bahan kau gelak salu..xkan la kau crush aku..Nope, yg ni laen..yg ni yg aku knl kt dlm FB. Bdk yg aku cte kt kau hr tu…” <beriya je minah ni nk bkak cte die kt Boy siap tongkat dagu depan Boy> 
Boy: “Gulp! Eh..hallo Girl! Kau bru je knl mamat tu bpe hari kt FB, kau dah nak crush3 mcm lgu Paramore dekat die? What’s the point? Kau tau die ikhlas ke x nk kwn dgn kau? Kau tau die baek ke jahat? Entah2 die gangster ke?” 
Girl: “Ishh..xde la mcm tu skali, aku rse die ok je..die pn student what…” 
Boy: “Tapi…..kau x pernah jmpe die kn?” 
Girl: “Hehehe..yup, x pernah jmpe lg..xtau la ble blh jmpe..hurmmm~” 
Boy: “So mcm mne nk in a relationship dgn mamat tu kalau korg sndri x pernah face to face nk jmpe? Hello~~ kau bercinta dgn laptop ke? Bercinta dgn handphone ke? Bercinta dgn FB ke? Tu semua fake laa weh…” 
Girl: “Erkkk~ alorr..tp kau dlu pn bercinta dlm adam maya jgk kan? Eh..silap, ALAM MAYA… Kan? Kau pn x pernah jmpe ex kau tu kan? Hee…” 
Boy: “Eh..ke situ pulak die?! Ehem2..tu la pengalaman mnjadi pengajaran nme ny. Pengalaman aku so aku xnak laa jadi dekat kau pulak…” 
Girl: “Alorhhhhh~” <satu keluhan berat dilepaskan, nada hampa tindakannya ditegur teman akrab sendiri, Boy> 
Boy: “Tak ade laa…bkn aku nk halang dgn siapa pun kau berkawan, kau nak bercinta dgn siapa pun lantak kau laa…ade pulak aku nk kisah kan? Tapi as ur closest friend, aku just bagi nasihat & pandangan yang patut. Hope kau tak kecil hati laa ape aku ckp td…” 
Girl: “Hurmm..baeklah…thanx for ur advice Boy!” <si gadis senyum semula>

**PENGAJARAN: All right then did you see any relation of the love scene tragedy? Best friend..best buddy..closest friend..Whatever terms it is, giving the same definition. Girl, kau nampak tak betapa CARINGnya si Boy ni tentang kau? Boy dah nasihat macam-macam nih, biasa la lumrah pmpuan ni mudah sikit nak tersasar dari landasan persahabatan. Tapi kalau dah lama-lama pmpuan tu dah tukar mind set just friend, so feeling or soul euww euww tu pun akan hilang dan kembali bersifat neutral! J Bukan apa pun..just nasihat kan? Lagipun memang betul bahaya apa kalau  kita nak trust seseorang yg kita baru kenal melalui internet/handphone ni. We can’t trust people for 100% even they are ur friends and family. Make ur love and what u feel deep inside in ur heart into real. Coz u make it so real Honey….wake up and stop dreaming, make some day out jmpe crush3 korg semua tu, dah jmpe senang sikit nak buat penilaian & nak pilih yg terbaik. If tak jadi couple pn, tak salah kan we can make more and more friends? Huu~


<<SCENE 10>>

Suatu hari kereta Girl rosak dekat tengah-tengah jalan, Girl baru balik dari shopping mall lepas melepak dengan kawan-kawan sekolah die. Absolutely, Boy tak kenal langsung kawan-kawan sekolah Girl ni. Memandangkan Girl cuma percaya pada kawan lelakinya yang Cuma rapat dengan seorang ini, maka bantuan dari Boy amat diperlukan saat-saat genting begini. Okay, did I mention ‘Genting’? Arghh~ lama gler2 tak pergi sana! Lagu ‘Somebody save me’ dari Smallville berkumandang sebagai background music.

Kawan Girl: “Weh..siapa lelaki ni? Boyfie kau ke? Tak cte pn kt ktorg kau ade boyfie..hrm, encem!” <nada berbisik setelah Boy keluar dari keretanya yang dihentikan di belakang kereta Girl> 
Girl: “Eh..bkn boyfie aku laa..he just a close friend of mine. Ktorg 1 kolej. Geng..meet Boy, my buddy.” <Girl memperkenalkan Boy kepada kawan-kawan> 
Boy: “Hye gurlzz! <Sambil melemparkan senyuman manisnya yang amat mahal mcm tgh year end sales pulak> Ok, mcm ni kejap lagi my friend yg mechanic tu dtg amek kete kau, aku dh call otw dtg sini td. Nanti aku hntar korg balik ok?” 
Kawan Girl: “Ohh okay! Thanx a lot Boy!” <wink2 kenyit mata lak minah-minah ni, gedikz mode activated> 
Boy: “Your welcome. Hee~” <buat je laa muak tak malu even aku tak kenal bdk2 nih>

**PENGAJARAN: Lagi satu bukti si Boy ni sebenarnya memang cintakan kau dalam senyap? Macam nak mati ni ataupun separuh mati pendam simpam perasaan dia terhadap kau Girl macam nak buat pekasam. Kau buta ke Girl? Boy dah sanggup datang tolong/join kau dalam apa jua keadaan., susah senang sedih gembira geli-geli semua ada.  Kawan-kawan kau yang lain dia tak kenal pun dia tak malu dan sanggup je ikut/tolong/join korg pnye day out. Kiranya, mana pun Girl pergi, Boy sanggup ikut & temankan. Memang best laa dapat so called ‘friend’ yg mcm ni kan? So Girlz out there, BUKA MATA korg besar-besar coz WE NEED TO SEE WHAT WE NEED TO SEE! To Boyz, jgn segan-segan tunjukkan CARING korg pada Girl kalau malu/takot sangat nak confess J

6 comments:

Anonymous said...

bpk lma bru ko nk update lef sin terajedi ne.berjanggut aku tggu.

satu je aku nk ckp.klo ko knl si boy ne kan.
pas kt dia aku ckp ceni.
bhai,zaman skang signal2 ne xmen da.org men direct je ckp.bukan sume pompuan cepat perasan..eh..silap..cepat pikap.ko lmbt, awek kne kebas,nasib r kn.dunia berjalan bhai.xdenye dunia nak stop semata nk bg ko can bg signal je.xdenye perasaan pompuan itu akan take a rest atau halt semata nak tunggu ko confess.berjanggut bhai.renung2kan dan selamat beramal.

eh.ne macam bukan satu je.lolz.
spa aku..haaaaaa...teka la.

NuryBella said...

Hahahaha...aku LIKE komen kau "Anonymous". Good2..nasihat kau sgt berguna utk lelaki2 kt luar sne..haha..tu la pasal pmpuan zmn skrg ni byk yg lmbt pikap bak kata kau, kdg tu harap je muka lawo gelenya x blh blah tapi simple sign pn dorg x faham bnde2 metafora dlora fauna sume nih.....pmpuan jenis mcm ni mmg kne ckp direct je no time nk bg signal2 nih..nak ckp nak, sblm terlambat n nganga melopong tgk awek yg terlepas..woohoo~

sorry laa lme betapa cari idea2 & ilham nk update scene ni..nway, spe pn kau, aku rse mcm tau je sape..Aku Bukan Juliet ke? J-Are? bahasa melambangkan bangsa, cara kau tulis melambangkan diri kau :) ape2 pn thnx sudi follow entry aku ni -peace-

badutz said...

hohoho...kalo nk ckp sal signal ni,rasanya pompuan skrg ni macam perigi cari timba dah...camtu la oke sbnrnya,sbb lelaki dan perempuan masing2 ada hak utk memilih pasangan masing,so jgn malu n jgn segan lar...tp jgn terlebey xde perasaan malu plak,annoying sgt lelaki tgk pompuan camtu...:3
kalo xcaye,aku bg link ni bg ko bace,hahaha,mmg best...bace ler(kalo ko blom bace la)

http://hafizfirdaus.com/content/view/516/1/

sambung balik...mmg r pompuan dah bg signal,tp lelaki ni kadang2 ade yg cam xrespon lgsg,xpon wat derk jer...nape ea?hahaha,tu sbbnya lelaki ada macam2 reason,kene fikir panjang,xpon dia dah ada yg bekenan dihati,so,pompuan ni kena la faham...kalo berani sgt confess,harus terima jawapan -ve or +ve...pompuan kan tabah... :3

sory kalo menyinggung mana2 pihak...heheh~ :D

daleela said...

(^_^)

amirah syahida said...

ahaha,kelakar jerr :)

folow sini,folow me back yaw !

NuryBella said...

@amirah syahida: ade lg part laen...this is the latest..previously ade yg lme2 pnye..thnx :)