CC's Customer

Tuesday, July 15

Hati Compang Camping

Tak mudah untuk aku jatuh cinta
Tak mudah untuk aku terima cinta
Tak mudah untuk aku lembut hati
Kerana aku pernah disakiti
Namun sekali lagi ia disakiti
Mana mungkin hati aku sekuat dulu

Puas aku jahit dan tampal
Sekeping hati ini
Yang mungkin tak pernah
Penting untuk sesiapa
Bukan aku tak serik
Aku cukup perit
Menahan selautan perasaan
Yang terbeban bercampur
Darah luka semalam

Belum hilang parut di hati
Kini bertambah lagi luka
Mudah untuk kau lepaskan
Membiarkan aku hanyut sendiri
Bersama buih-buih laut ditelan ombak
Tak ku tahu mana silapku
Lantas adilkah aku dihukum begini?

Apa aku tak punya perasaan?
Aku juga wanita yang punya rahim
Aku punya kasih dan sayang
Haruskah perasaan aku dipersia saja?
Luka dalam ibarat ditikam
Menjaht luka ini lebih pedih
Apa kau mengerti?
Sekeping hati compang-camping ini?