CC's Customer

Saturday, January 29

Life Potrait 2401

 24 Januari 2011.Isnin (Cerah)

Last minutes decision on Friday evening, aku balik rumah lagi macam biasa tia-tiap minggu. Plan nak turun KL was postponed last minutes, yela aku malas laa nak turun KL banyak kali. Kill two birds with one stone, that’s sound better right? Pergi KL dalam 1 hari jumpa banyak pihak, with a good time management and make sure everything is under control so that equal time I can spend with them. Don’t know why this few days, aku memang tak ada mood nak cakap dengan orang tu. Lantak laa…diam lebih baik, aku buat hal aku sendiri, kau buat hal kau. Malas nak cakap banyak nanti kata aku menyibuk lak, aku cakap lebih sikit kata aku garang lak. Whatever aku tak nak tau, as long jangan melampau sangat sampai aku hilang rasa hormat as your friend.

On the Saturday afternoon, mak paksa rela aku ikut pergi rumah nenek dengan alas an nenek dah bising asyik Tanya pasal aku. Hahaha..almost 1month and more I think, aku tak pergi pn rumah nenek sejak practical. Mak tahu aku malas dan tak kuasa sebenarnya, dengan lembut mak memujuk, ’Nenek tu buat macam tu dekat mak je, dengan cucu dia saying je semua Cuma tak reti nak tunjukkan depan kau. Dia bangga dengan Awie ape, mana ada cucu lain belajar tinggi-tinggi.’ Bla..bla..bla…yelah, aku ikutkan saja. Nasib baik adik-adik cilik ada kat rumah nenek, cukup terhibur sejenak melihat telatah masing-masing. Minum petang sama-sama, cabut rumput kat kebun sama-sama. Adah (adik saudara paling kecik dalam family) bukan main jinak lagi, senang je aku nak umpan budak kecik ni lekat dengan aku. Tunjukkan barang-barang warna favourite dia (PINK!) atau bagi gula-gula or else, sure she willl be nice to play with me.

This week aku balik ke Shah Alam awal, bukan Isnin pagi tapi Ahad malam. Sebab aku malas nak bangun pagi-pagi, lagipun hari ni pergi kerja naik kereta, my friend’s bf suruh drive kereta juga pergi kerja. Anyway thanks to him, which is my coursemate too. That Monday night (almost every single night on weekdays was spend with Ms. D and DB, just for dinner together and lepaking sometime while waiting for the car park to be empty). Seharian aku kunci mulut dan ‘mute’kan peti suara aku sebaik melangkah ke kolej. Biar. Aku malas untuk bersuara minggu ni. Lebih selesa begini, diam tak bermakna aku lemah, cuma aku tak mahu bersuara yang akan mengeruhkan lagi keadaan. Biarlah mereka.Biarkan si luncai dengan labu-labu Cinderella-nya. Ahakz!

No comments: