CC's Customer

Monday, January 17

Life Potrait 1701

17 Januari 2011. Isnin (Cerah)

Hari ini aku bangun awal lagi, sebelum subuh! Masa untuk pulang ke tanah jajahan Shah Alam sebelum keadaan lalu-lintas sesak. Tepat jam 7am, aku selamat sampai di bilik keyangan. Tanpa berlengah aku meletakkan kepala aku di atas bantal semula tanpa mengemas barang-barang dari rumah terlebih dahulu. ‚’’Balik keje nnt la aku kemas...tdo dlu jap b4 g keje..’’ dalam hati. Alasan untuk tak balik malam tadi? Malas! Mungkin dah terbiasa dari cuti lepas, aku balik ke Shah Alam dalam waktu begini.

Khamis malam Jumaat, agak lain macam bunyinya di situ. Aku sepatutnya ke perjumpaan bersama PPP tapi biasa laa bila dah senior ni, kedegilan makin terserlah, aku terus-terusan berkurung rehat di dalam bilik saja. Malam makin melewati waktunya, aku jadi bosan tak tahu apa yang perlu aku lakukan. Cepat saja nombor itu didail, beberapa saat satu suara yang biasa itu kedengaran di hujung talian. Yup..waktu untuk bertanya khabar dan merepek bersama kamu lagi. Keliru aku, siapa yang anak manja sebenarnya? Aku atau kamu? ‚’’Tak bersedia untuk pergi jauh lagi..’’ Huhh..sekarang mungkin kamu masih boleh mengelak tetapi tidak pada masa akan datang.

Pada tengah malam, hari yang sama seperti di atas adalah detik-detik malang aku. Baru aku ingin lelapkan mata, tiba-tiba muncul di benak fikiran aku, Duit baki tapau makan balik keje tadi aku dah masukkan dalam purse belum ye? Sepantas kilat (xde la cm kilat pun tp cpt la jgk...), aku meraba poket jeans yang tergantung di tingkap selepas aku mencucinya tadi, “S#$%!’’ aku menyumpah. Lekas-lekas aku buka gulungan duit kertas yang basah itu dan aku mencapai tisu di atas meja lalu aku lapkan dengan niat untuk mengeringkannya. Dulu pendrive masuk mesin basuh kat rumah, lepas ni apa pula? Pada saat yang sama, Jalou aku menyanyi-nyanyi,“Wajahnya tampan sungguh menawan dan juga kaya, ku suka dia.... (Diam-diam by Tilu...ok, Mira is my clzmate dlu). Nama yang tertera pada skrin tak memaksa aku untuk tidak menjawab panggilan tersebut. Satu sapaan aku berikan, bunyinya mungkin agak kasar pada awal perbualan, okay I’m sorry if it was so...agak kalut sebenarnya masa jawab tu, terus terang saja jawapan aku bila kau bertanyakan tentang pelbagai. Selesai panggilan dan duit-duit yang telah aku lap, aku selitkan di bawah laptop supaya haba darinya dapat mengeringkan duit aku itu. Aduhh...Jalou pula jatuh dari meja secara tak sengaja. Hati aku hampir saja hancur seperti cermin yang terhempas pecah, mata aku hanya dapat memerhati tarikan graviti yang menarik Jalou terhempas di lantai, nasib baik sikit je tak kuat. Fuhhh~ Baru baring dengan rasa lega,“Ahh...sakit perut lak! Macam-macam laa kau malam ni...!“

**Petang Jumaat macam biasa, Ayah ambil balik rumah dan singgah JJ. Oh goshh....nape la aku pegi mne2 je mst jmpe bdk UiTM? Dah la sgt knl...x blh la aku nk privacy ck8 wt jht ke pape...at entrance I met Amad & Izzati (both r PM & bdk pndai engine). Kt supermarket jmpe Ayu SDK lak...last 2weeks pun jmpe pmpuan ni jgk.

No comments: