CC's Customer

Tuesday, May 31

Ayat Lazim 'XY'

ayat lazim mne2 lelaki, "Sy xde gf/awek/mkwe." 
hakikatnya? berderet skandal hahh..alasan je tuh biar senang nk pancing pmpuan..ahahaha..cliche la weh, change other statement leh x lelaki sekalian?
Ini post dekat wall FB aku beberapa jam tadi, niat nak perli orang sebenarnya tapi tak sangka 'line' agak panas pula lepas tu. Muncul laa soalan-soalan cinta yang orang tanya, as if Im a Dr.LOVE. Aku bukan laa pakar dalam soalan hati perasaan yang boleh bawak mati laa kalau hubungan korang tak menjadi. Sebab aku sendiri pun tak ada pengalaman in depth pasal hal-hal ni. Aku mungkin lebih kepada bahagian teori bak kata kawan aku seorang ni (aku tak tau mana dia pergi sekarang, dah lupa kat aku kot...cedeyh nya!) tapi bab praktikal korang kena cari yang lebih pakar.



Respon 1: sentap weh! kalo btol2 xde awek cne mcm ak nih ha...duk tggu respon je nih! ceyy~
Aku: figure out other way to express that u r single...tp klu kau btul2 nk pmpuan tu mst kau lyn yg tu special kn? xde la mcm sesetengah pihak tu, kt sume pmpuan die knl die ckp ayt yg sme....copyright protected lak die..hahaha

Respon 2: sy ade gf, tp da lari. oke x?
Aku: ahahaha..tu awk kne tnye diri sndri nape awek lari ye? tp awek kau still keep in touch dgn kau kn? msh kwn kn? haha

Respon 3: ayat cmni boleh..'err...sy tgh tggu orang nih, kalao rse nk sy isi mase lapang dgn awk, sy on je...' sentap!
Aku: yg tu x mcm kau nk wt die cm kekasih part time lak? 'isi masa lapang' je? cm x sesuai part tu...cri ayt laen yg lg sweet...pmpuan bse r nk sweet2 je ayt..hahahhaha

Respon 4: haha...kite try ayat nih plak..."maap la awak, no,1 da ad orang pnye, no..2,3,4 kosong lagik..."
Aku: tu pn da jd ayt lazim....tp aku ske no4 tuh..kih3 X))

Respon 5: nak bg ayat sweet tu agak berat la...baik trus terang jew...pastu blanja mkn ABC seksyen 2...hahaha
Aku: trick tu bergantung kpd jns pmpuan...dan mcm mne awk make it impressive..hahahha..banjir lak sek2 ade pmpuan nanges kau blnje ABC X))

Respon 6: haha..tp pompuan slalu jgak tnye. 'awak nih da ad makwe ke blom?'....baru kawan da nk tnye mcm tuh? MOTIF?
Aku: motif ny adalah utk menyelidik status lelaki berkenaan sama ade sdh berpunya atau single. tp ingt kdg2 tu soalan siasatan kejujuran utk kau jgk. klu kau single then it will be no prob korg nk kwn rapat n so into a rltnship..klu da ade gf mybe she will not interested with u for frther rltnship atau mungkin utk berjaga2 takot awek kau mrh ke in times to come....

Respon 7: "saya xda awek, xda girlfriend.. yg saya ada cuma tunang je.." saya memang jawab macam tu.. it's true saya xda makwe, tp saya ada tunang..
Aku: hahaha...harap2 klu jwb/wt statement kt org tu ayt last jgn tggl ye...tu bgus jujur dgn kbenaran


Ingat lagi komen dengan seorang adik comel nih, cik Hazwani Azman  (Wanie) dalam wallpost beliau tentang wedding. Entah macam mana boleh cerita pasal "orang yang tak faham bahasa kita suka kat dia", asalnya bercerita pasal wedding planner dan matchmaker. Tiba-tiba keluar isu ni.
Wanie: "kalau kes orang tak faham bahasa ni pun susah jugak nak match kan..."
Aku: " yg x fhm bahasa tu suh ketuk je kepala....x pn cium je trus...ssh sgt...hahahhaha X)) "
Wanie: "hahahaa. Kalau cium, terus lagi jadi tak faham bahasa. Kahkahkah "
Aku:  "erghhhh~~~ lps cium tarik bwk blk umh psgn bersama kadi trus ckp dpn parents, "mak abah..eh silap, pacik dan macik, sy dgn rela hati dan suka hati ny nk kawen dgn anak pacik dan macik ni. Tak tahan dh..geram sgt die x fhm bahasa yg sy ske kt die! Ni kadi dh bwk leh nikah trus." hahahha "

May be you could send this last message as new trick to tackle a girl.
Absolutely won't works for me coz I already know. Weehooo~

5 comments:

opie said...

komen aku xde pon??ahahaha....

ami-chan said...

hahhaha semangatnya rei chan

NuryBella said...

opie: komen kau x ckup mnarik tertarik mmg da boom utk aku sertakn..maybe should be next time :)

ami-chan: haishhh...semangat pun salah ke?

J-Are said...

sy ada gf, tapi sy takde gf.. camno tuh?

NuryBella said...

J-Are: "sy ada gf" that was ur past time
"Sy takde gf" tu present tense kau skrg.
am i ryte? tp awk ade plhn hati yg blm cnfess