CC's Customer

Monday, August 1

Roda Impian Mak

Sabtu lepas cerekarama kat TV3 tajuk 'Suara Hati'. aku malas nak tengok sebenarnya cerekarama sekarang ni. sejak kebelakangan ni jalan cerita dia slow, tajuk pun semua baik-baik je. Memang bagus, cerita masyarakat yang diselitkan dengan unsur keagamaan tapi sometimes nak juga tengok yang ada sense of humor dan elemen-elemen lain. Plan nak tengok Tom Cruise kat TV2, nak buat macam mana dah mak kaki drama. Kehendak orang tua jangan disanggah.


Setengah jam pertama drama...


Aku: Mana tembak-tembak ni mak? Bom yang letup-letup, orang gaduh-gaduh tak ada ke? Bosan laa...
Mak: Cerita melayu...mana ada....


Sepuluh minit berikutnya, iklan pun keluar...


Mak: Apa tajuk cerita ni Wie? Mak nampak tulisan 'Takdir' dia je...
Aku: Hmm..mak nampak apa? Bermula dengan huruf S! (Hee...mula nak menguji mak sendiri)
Mak:  Huruf S? Surat?
Aku: Bukan..bukan...1 perkataan..ada 5 huruf...hmm, cepat-cepat nak beli vokal apa?
Mak: U ada?
Aku: Ada 1 U..ok, apa dia..mula dengan S dan ada huruf U?
Mak: Betul laa 'surat' tadi...
Aku: Ishhh..orang cakap bukan tu bukan lahhh...
Mak: Suci?
Aku: Itu 4 huruf..yang ni 5 je...
Mak: Surat? Suci? Su....(mak mula serabut fikir)
Aku: Haa..su apa? Ada S ada U..5 huruf..lagi-lagi? bak huruf apa?
Mak: A ada?
Aku: A? Arrrr...ada 2 A!
Mak: 2 A? Apa ye....
Aku: Ada 1S, 1U dengan 2A..Ya Alaah, senangnya..Urmmmphhh...senangnya...(nada dah menyakat)
Mak: Apa dia? (cuba mendesak untuk aku bagitahu)
Aku: Urmmphhh, senangnya! 5 huruf, ada S, U dengan A..cepatlah mak..
Mak: 'Suara'?
Aku: Yeay! Kosong markah untuk anda! Pandai pun..(sambil tepuk tangan)


My beloved boyfriend & devoted mother
without your support I would never be here till now.
Ayah yang tengah baca buku pun keluar ambil angin kat luar sambil kejar nyamuk, bengang kot sebab aku dengan mak bising main roda impian. Hee..maaf ayah! Sesekali main game show. 

No comments: