CC's Customer

Friday, August 26

Happy Birthday Mak!

Yesterday morning:
Mak: "Awie...bangun..jom pergi Klang, mak nak beli kain langsir laa..."
Aku: "Hmm..hmm...pergi je laa..." <mata tak buka langsung>
Mak: "Benci laa..! Tak spoting langsung..." <keluar bilik dengan hampa>

Yesterday evening:
DJ Radio: "hari ni makanan kami ditaja oleh bla..blaa...blaa...menu kami berbuka hari ni..aa..nasi putih, ikan...sayur...air epal asam boi.."
Mak: "Hahhh..cepatlah pergi buat air epal tuh....kan mak suruh tadi.."
Aku: "Haa..kejap laa..Awie baru duduk ni nak rehat..dah laa lap tingkap sorang-sorang panjat kerusi apa semua..."
Mak: "Habis aku ni kat belakang sorang-sorang menjahit siang malam? Nak suruh jadi apa?"
Aku: "Siapa suruh....hehehehe" <bangun keluarkan epal hijau dari fridge and wallaaaa making green apple kasturi again this puasa>
Mak: "Arhhhhh~ sedapnya...segar..." <after breaking fast>

Midnight:
Mak: "Ni bila nak buat kerja mak suruh gosok baju sebakul tu?" <with angry face>
Aku: "Kejap laa..lepas movie ni..."
few minutes later...
Mak: "Aku dah nak siap jahit baru datang nak gosok. Tak takut ke sorang-sorang tinggal kat belakang?"
Aku: "Nak masuk tidur pergi je laa...orang tak kisah pun..."
Mak: "Kau lipat je baju cikgu ni dah gosok?"
Aku: "Alaa...sama je nanti cikgu tu datang ambil esok, mak lipat juga kan akhirnya?"
My 1 year old birthday holded by Mak <3
Anyway Mak, HAPPY BIRTHDAY to you!
Today is your 48th birthday.
Hmm...1 year older and I start to worry for both of you as getting older.
Oh my....dunno what it would be without you, Mak and Ayah also!
~XOXO~

No comments: