CC's Customer

Sunday, September 25

.::LoVe ScEnE tRaGeDy [Part 9]::.

<<SCENE 13>>

Previously in LoVe ScEnE tRaGeDy [Part 8].......

C untuk cinta? Aku nak cakap C untuk 'complicated' boleh tak? Ehh..blog aku suka hati aku laa nak cakap C tu untuk Cinta ke Complicated ke haape...! Nak juga cakap cinta itu 'complicated'. Yeahh..apa kejadah pula nak cakap cinta itu 'complicated' atau dalam bentuk bahasa Melayu bakunya, cinta itu rumit. Fullstop. Apa yang rumit? Tak tahulah....kadang-kadang manusia tu sendiri yang merumitkan keadaan tu. Kadang-kadang juga, terdapat situasi yang menjadi konklusi kerumitan sampai Avril Lavigne pun buat lagu tajuk 'Complicated'. Okay, right I start talking crap. Let's move on....itu yang korang semua nantikan betul tak, fanz LoVe.S.t aku? Puihhh...bajet macam banyak sangat je kipas susah mati karya LoVe.S.t aku ni. EHh...nama baru laa, okay tu short form tajuk mahakarya dewata LoVe ScEnE tRaGeDy ni, LoVe.S.t!

[i]
Boy: Sorry awak. Saya dah ada orang lain.
Girl: Maksud awak? <buat-buat blurr, tak faham>
Boy: Hati saya dah dimiliki. So saya tak boleh kawan dengan awak dah. <muka confident habis keluarkan statement>
Girl: Huhhh??? <both in silence, watching each other eye to eye with big question mark on Boy's head>
Boy: I got someone else. Saya tengah cuba untuk dapatkan beliau.
Girl: Sampai perlu putuskan persahabatan kita? Macam tu? <garu kepala>
Boy: <tangan seluk poket belakang jeans> I'm so sorry. Saya nak tumpukan perhatian pada dia.
Girl: Semudah tu? Then, apa guna kita kawan selama ni? Sebab ada orang lain, awak tak nak kawan dengang saya dah? Ridiculous laa alasan awak tu.
Boy: Tak boleh. Saya tak boleh terus jadi kawan awak. Tolonglah faham.
Girl: Ishhh...tak fahamlah saya dengan awak ni sebab perempuan lain yang awak dah suka sampai kawan pun awak sanggup buang. Kejam!
Boy: Saya tak ada niat pun nak buang awak. Cuma bagi saya masa, please? 
Girl: <long pause> Okay, fine. Terima kasih sebab sudi fokus jadi kawan saya selama ni.<turn away leaving Boy with tears dropping>
Boy: Erkkkk.......<termangu sendiri macam kaki dipasak pada bumi kuat, melihat Girl pergi jauh>
Boy: (monolog) Awak, saya tak habis cakap lagi......sebenarnya, awak laa orang yang miliki hati saya tu! Sekarang awak dah bawa hati saya pergi bersama dengan awak..macam mana saya nak hidup tanpa awak?
Girl: (monolog) Doesn't he know? That I really love him since I have a crush on him? May be this is the end for me....ahhhh, peritnya! Sakitnya hati...dia tak nampak aku ke???? Sob :'(


[ii]
Boy: You...I nak cakap something dengan you ni.
Girl: Yepp...apa dia Boy? Cakap je laa.....
Boy: Ermm...personally boleh tak? You and me je? This is too public for me...hee~
Girl: Ehh? Sejak bila pula you nak private2 nih? Selama ni elok je you cakap dengan I kat public.
Boy: No..this time is different...may I? <hand sign, beri laluan 'ladies first' to make a move>
Girl: Hmm, okay. Kat sini boleh? So apa dia yang you nak cakap dengan I private sangat ni?
Boy: Arrr.........arr...ermm...aaa....
Girl: Apa dia?
Boy: Arr....macam ni....ermmmm.....<Gulppp! Muka pucat sikit maintain cool lagi> Macam ni, sebenarnya I nak cakap, I......you.....<jari telunjuk bergilir tunjuk diri sendiri dan pada Girl>
Girl: Ahuhhhh....<mengangguk perlahan> you..I...kenapa?
Boy:  Err..you tau kan I selalu sakat you? selalu usik you, sakitkan hati you semua tu.
Girl: Hahaha..iye, I noticed that. Tak apa, I tak ambil hati pun, I tak kisah.
Boy: Really? So you tak ada laa marahkan I ke apa-apa kan?
Girl: Hmmm..tak marah pun. I happy je you usik-usik I, kena sakat semua tu. You make my day what...hee
Boy: (monolog) Ada chance! So...isn't okay, kalau I cakap I suka you? Actually, selama hari ni I usik you bukan apa, sebab I suka tengok you marah. Sehari tak sakat tak usik you, tak lengkap hari I. Same to ypu, you make my day, Girl. I love you?? Okay, sorry for being so straight forward.
Girl: Whoahhhhhh..stop! You cakap apa tadi? You suka I? <sign language again>
Boy: Yupp...<angguk-angguk, geleng-geleng> I ada salah cakap ke?
Girl: Sangat straigt forward. I like it. But sorry? You boleh suka I but you tak boleh love I <making heart shape sign depan Boy> faham?
Boy: Tapi kenapa? Tak faham...tadi you kata, I like it, boleh suka tapi kenapa tak boleh nak love you pula? <kerut dahi>
Girl: <gigit bibir comel dengan muka simpati yang pathetic>
Boy: <Janganlah gigit bibir depan aku pompuan! Tau tak itu laa yang buat aku tertarik tengok kau, comel!>
Girl: You can't love me coz I got this! <tunjuk cincin di jari manis> I'm taken by someone. Kami akan bertunang tak lama lagi.
Boy: You tipu.....you mana ada boyfriend selama I kenal you. You tak pernah cerita pun.
Girl: Is it necessary untuk I ceritakan semuanya kat korang sebagai kawan-kawan I? Sorry, I memang rahsiakan relationship I dengan my boyfriend.
Boy: All right then. I'm sorry. I salah orang nampaknya. Anggap je apa yang terjadi ni tak pernah berlaku. Anggap je I tak pernah cakap dekat you. Ignore it. Sorry again. Good bye.


**PENGAJARAN: Cinta itu rumit. Sampai susah kita nak clarify status cinta kita tu. Tapi apa yang jadi batu penghalang masalahnya? Kita sendiri tak tahu bukan? Dalam situasi pertama tadi, Girl tak dengar habis oun apa Boy nak cakap, kurang kesabaran diri nampaknya Girl tu. Yang Boy pula kalau nak confess pun tak payah laa sampai complicated macam tu, buat pening Girl je. Hasilnya makan diri balik. Tak perlu kreatif sanagat dalam meluahkan perasaan kepada pasangan korang. Boleh tu boleh untuk variety kan, kalau semua trend sama je nak confess kat awek bosan juga kaum-kaum Hawa semua ni dengar. Tapi kreatif berpada laa jangan sampai complicated macam tu, habis putar belit alam ni kau buat wahai jejaka teruna duda semua. Hahaha. Dalam situasi kedua pula, tak tahu laa nak kategorikan macam mana. Cinta tak kesampaian? yeah...mungkin itu yang lebih tepat. Then, apa yang rumitnya? Rumitnya, bila kau cintakan seseorang yang status dirinya kau sendiri tak dapat nak kenal pasti, lepas tu confident je confess kan? kannn...? tapi tak salah pun bagi aku nak confess ni, confess je laa..and being straight forward macam Boy tu kena tengok keadaan juga, ada orang tak kisah, ada orang boleh mati terkejut dengar kau confess tiba-tiba, ada juga yang mau gelak guling-guling dengar kau buat macam tu. Yes, confessing your love also complicated sometimes. Complicated sebab kau kena sedia dengan keputusan kebarangkalian yang 50-50. Nasib laa..untung sabut timbul, untung batu tenggelam. Once rejected jangan nak feeling down to earth tahap masuk perut bumi, walk straight and look up. There is still someone right for you waiting in front, peepz!

Untuk LoVe ScEnE tRaGeDy series yang lain klik SINI


6 comments:

msredcheesecake said...

Cinta mmg rumit, byk cabaran.... Jatuh tak pe tapi kena bangun balik....

Salam kenal yea...

Anonymous said...

have u confessed to your friend b4 this? its hard ok..ahahha...

J-Are said...

Yup2.. mmg sgt complicated.. huhu...

badutz said...

like like like,huhuhu...tp pendeknye entry...:(
nvm,xde conclusion ker?hmmm~
thanks 4 tag me...:P

NuryBella said...

@ msredcheesecake- yepp...once down never fall down forever...stand tall! haha

@Anonymous- done it once...once upon a time before laa...hahaha

@J-Are- complicated is in the air...huu

@badutz- pendek? i tot pjg dh kot..nme pn scene..mmg laa pndek2 :P

Sya_Merpati Putih 88 said...

cinat tue kadang kala memeritkan dan menyakitkan hingga boleh mengalir air mata....
tapi cinta juga boleh buat kt bahagia dan gembira..
cinta mmg sukar di tafsirkn..