CC's Customer

Thursday, September 8

What a 'Great' Day

Kemalangan melanda diri....! 
Apakah? Apakah? APAKAH???!!!

Bad news...!

Negara dilanda jerebu lagi lepas berita gegaran 6 skala richter kat Sumatera yang menjadi punca.
Ehh..ni bukan pasal jerebu atau gempa masalah dunia. Ini masalah aku sendiri.

What a 'Great' Day...!

Version 1.0 | Bad news: rayuan kolej aku tak diterima. Gara-gara kelewatan mengahantar borang rayuan kolej kat UKK last few months. Kes bukan disengajakan sebab kitorang tak tahu deadline borang tu bila. Yang jadi masalahnya, kalau kitorang dah hantar borang lewat tu tak payah laa terima borang kami. Kenapa nak bagi harapan dengan menerima borang berkenaan? Cakap je laa, "Dik...ni dah lewat ni hantar borang, kami tak terima dah." Kan mudah??? Sekarang ni aku nak merempat dekat mana? Ce cter...? Final year dah kot..membazir je kalau nak sewa dekat luar tu dah laa sewa mahal, rumah flat je pun, rumah kedai je pun tapi sewa macam harga double storey house kat kawasan mewah. Pfftttt~ tengok laa Ahad ni nak pergi settle kan kolej..last kopek merayu nih..harap-harap dapat laa..korang doakan aku ehh? Sayang korang ketat-keta. :)

Version 2.0 |  Dah plan pun dengan ex-roomate nak pergi buat rayuan lagi Ahad ni, surely kena bawak slip gaji/surat akuan pendapatan dengan slip result sebagai bukti untuk melayakkan kitorang duduk kolej. Unfortunately, aku tak ada sebarang copy benda-benda alah tu semua. Printer ada terconggok tapi laptop aku kan baru format few months ago. CD drivers aku untuk printer hilang pula tak tahu aku campak mana. Malas nak korek harta karun semua. So, I just download from website. Thanks to Allah, dapat install balik. Dengan muka happy-nya aku tekan 'Ctrl P' dengan sabarnya tunggu printer tu bergerak lakukan kerjanya. *Printer vibration* Masuk A4 putih, keluar pun A4 putih? What the *%$@?! Mana alphabet color hitam semua? Aku bukan nak color putih ni...what a plain paper i get..Derhhhh~~ printer aku ni memang dah kehabisan ink.Setitik sisa ink pun dah tak berkesan nak buat printng work. Terpaksa laa beli ink lepas duit PTPTN masuk nanti. Lepas ni nak guna juga printer untuk report and assignment etc.


Did you see what I see?
Or did you see the way I see?

As I said, final year project = final year pening.
Here it is..there it is..ini laa dia...ini laa..tak ada lain dah..kepeningan as final year student dah mula dah.
Buka sem pun belum lagi tapi dah diduga macam ni. Kena fikir nak merempat mana, nak fikir pasal ink printer sebab nanti akan berlambak report and assignment kena buat. Belum lagi research etc untuk final year project. Slowly I have to adapt this. Kalau sekolah rendah aku boleh harungi dengan chinese tradition adn environment, lepas tu adapt balik dengan malay and hectic city culture sekolah dekat KL, adapt dengan budaya dan kehidupan orang utara, why not now? Cabaran yang cuma setahun aku kena tempuh? Stahun je Noorie...chill..you can do it. Keep the trust and faith in you. Face it with smile. Ni baru ujian kecil. Small matter laa...huhuhu

No comments: