CC's Customer

Wednesday, March 2

Life Potrait 0103

01 Mac 2011, Selasa (Cerah)

Pejam celik pejam celik, siang dan malam silih berganti, sedar atau tak dah minggu ke-9 tahun 2011 sekarang.  17 hari telah berlalu sejak hari berkenaan, aku suka kenangan tu. Highlights of my 2011 calender of course, memorable value was there. Budak baru dah masuk but another one belum lagi, they are from BMI, budak sijil aku rasa. Yang sekarang ni berasal dari Serawak, rambut nak karat kannnn…ak boleh blahh..nasib baik kau adik tau. Layankan je laa budak-budak hingusan lagi, baru 19 tahun, 3 tahun  muda dari aku. Relationship dengan staff semakin baik & mesra, ada geng baru, Ana (staff baru under planning & logistic deparment),. Dia ni bakal pengganti auntie, kira sekarang ni dia macam protege kepada auntie ni. Tak nak cakap banyak, nanti tambah dosa aku ke, auntie tu sendiri cakap dekat Ana tadi (aku dengar sebab aku duduk sebelah dorg je..), ‚’talking about other people, gossiping about others is like making sin to yourself’’. Yeah, I agree eith you Auntie even Im a Muslim & you are Christian.

Bila dah masuk bulan Mac ni mula la fikir pasal lecturer evaluation yang akan datang, dalam hati runsing, risau, otak pun agak serabut dengan log book aku yang masih kosong, report yang tak ready apa-apa lagi. Satu apa pun tak gerak lagi, ok aku catat apa point aku buat dalam note book kecik aku ye so senang aku nak update report nanti. Bila dah keadaan amcam ni, aku pun mula la malas nak fikir nak ambil kisah (bukan tak ambil kisah tapi tak nak kusutkan kepala otak sebenarnya), aku pun buat tak tahu je, boleh pula lagi tengok movie dalam laptop, baca buku politik, selak majalah Galaxie & Seventeen, surfing internet. Padahal bahan semua dah ada, Cuma tak tahu virus apa yang melemahkan aku untuk mula bergerak selesaikan apa yang patut.

Semalam aku bersedekah (ceyhh…sharing laa sebenarnya) cheese cake yang mak buat last Saturday, mak bungkuskan lebih untuk aku bawa balik. Banyak sanagat aku nak makan seorang memang tak habis, nak bagi kawan-kawan dah tak sempat nak jumpa, sebab dari rumah pagi-pagi terus pergi kerja, tak sempat jumpa dorg. Rezeki abang-abang, kakak-kakak dalam ni untuk merasa cheese cake tu. Lain kali aku bawa lagi untuk korg ok. Hari ni hari yang membosankan, kerja part aku semua dah settle. Nak masuk production line ikut maintence pun tak tahu nak buat apa, dengarnya mesin-mesin kat dalam sihat wal’afiat hari ni, menurut abang Pejal. Menghitung hari untuk habiskan tempoh practical yang bersisa sebulan lebih ni. Tak sabar nak habis, rindu nak pergi kelas. Student life, rindu assignment, rindu kawan-kawan, rindu FKM. Cehhh..retorik je ayat aku ni..Hahaha! :P

**Thanx to adek2 sport rec sbb bg akak rse korg masak td...sedap2 :) korg da leh kawen dlu dr akak...hahaha

No comments: