CC's Customer

Wednesday, March 9

::LoVe ScEnE tRaGeDy [part 4]::

<<SCENE 7>>

Boy: "Pssst~ aku gaduh kt skolah td"
Girl: "Gaduh pasal ape?"
Boy: "Ade org nk claim kau gf die"
Girl: "Lorhhh..nape lak?"
Boy: "Mne blh dowh, kau kwn aku!"
Orang kata cinta sejati ni kadang-kadang muncul dalam kalangan kita juga, mungkin dalam radius kurang 5km dari kawasan di mana kita berada sekarang. Nahh...cuba lihat siapa di sekitar kita sekarang ni? Mungkinkah si dia di meja hujung sana? Jiran sebelah rumah? Awek jual top up? Mamat kat cafe tu? Tak mungkin! kan aku kata dalam kalangan kenalan rapat...yang sebelah anda pula bagaimana? Ooopppss! Memang anda suka akan si dia? See? Aku dah kata ada dekat je.....

Perkenalan Boy & Girl dalam scene kali ini bermula sejak pertemuan mereka dalam satu program (biasalah zaman tu masih student lagi so aktiviti sampingan untuk penuhkan jadual cuti ialah mengikuti program-program yang berfaedah). Sejak tu, mereka jadi semakin rapat, boleh dikatakan kawan baik jugak laa....





Boy: "Weh...aku ade prob la dgn awek aku ni...ntah ape hal ntah mamat sorg lg ni nk awek aku x dpt nk hentam aku lak dlm FB...siap call2 aku mrh2 aku lak..bikin panas hati je...klu ikutkan hati aku mau masuk kubur mamat tu aku keje kn...Ishhh~" <mendengus kasar...ekspressi muka yg merah padam sgt bengang, kua asap berkepul2 dh ni ikt telinga, hidung mulut semua>
Girl: "Laa...yg mamat tu nk bengang2 mrh kau nape? Tak puas hati? Dh x dpt tu dh la....die pegang prinsip "hijack kapal terbang" org ke weh?" <cbe melayan...dgr kn aje klu mmt dpn aku ni da jd big red chillis>
Boy: "Ntah la aku malas r kan nk lyn sgt gler jantan nih....nk gaduh, gaduh je r aku x ksh tp klu da membabitkan maruah bagai memang hanginnn laa aku." <Boy menerangkan sarang tebuan apa yg dijolok mamat tak gne sorg lg tu>
Girl: "Wahhh! melampau la cmtu...ingat ape? suka2 nk kutuk...Eee~ kau ckp r blk kt die, da awek kau yg nk kt kau nk wt cmne..awek kau yg xnk kt die..mrh kt kau wtpe? Hahahaha"
Boy: "Tau xpe..salah aku ke klu awek aku xnk kt die? Alaa...sape nk kt die, dh tua kot..klu kawen da blh dpt ank 5 6 org weh..aku fikir sebab dorg colleague je weh, klu x mmg teruk laa "
Girl: "Ahahaha..chill2...biarlah mamat tua tuh, desperate sgt kot da tua x temu jodoh lg.." <gelak terkekeh sambil menutup mulut>

Dalam perbualan Girl dgn Kawan ny (Girl II):

Girl II: "U ni ske kt sape sbnr ny?"
Girl I: "Yg I salu cte kt U tu laa....tapi ntah la I xnk berharap ape2 pn kt die...berharap pd yg x sudi wtpe kannn. U plak?"
Girl II: "Hahaha..I xde fikir sape2 pn..tapi org salu ingat I dgn Y sbb ktorg rapat. U pn tau kan cmne I dgn die ng rapat, so people think we are something, not just a friend-friend relationship. I rapat dgn die mcm U rapat dgn Boy. We both kenal sape dorg ni sume, we know each other ryte."
Girl I: "Yup..I knl Y and U pn knl Boy. We meet up at same platform. huhu..U know what? I pn kne mcm ape U kne jgk sometimes, smpai gf die ingt I dgn die ade scandal. WTH~ ktorg kwn je kot...."
Girl II: "LOL~ tu la pasal....kesian kte ni kn...ikatan sbg seorg sahabat dgn lelaki slalu disalah ertikan. Sedih kdg2 ble org fikir bkn2 psl kte...tp kan Girl, mne tau 1day nnt mmg jodoh U dgn Boy?"
Girl I: <terkesima! Minah ni nk test aku ke ape dgn statement yg mcm tu? Bulat biji mata jap yg tgh meneguk air> "Hahhh? Nape U ckp mcm tu?" <buat2 x fhm...cbe menebak isi tersirat Girl II>
Girl II: "Hee~ yelah I tgk U mmg rapat pn dgn Boy, mmg I tau u guyz jz friends..closed one! Tp mcm sweet jgk klu tgk korg get together..mne la tau in future nnt kn tbe2 U kawen dgn die then guy yg U crush3 tuh terlopong je..dh terlambat! hahaha" <sengih lak minah ni.....>
Girl I: "U just insane...! Hahaha..mne die nk letak gf die weh...? Mau gegar 7 petala langit ni dgr gf die mengamuk tau..." <gler ape aku dgn Boy nk get together?>

Beberapa tahun selepas menamatkan pengajian dan masing-masing memulakan kerjaya dalam bidang yang diceburi (poyo seyhh ayat..Hahahaha!)......

(Skype conversation)

Boy: "Ohoii...busy ke macekk?"
Girl: "Nk ape org tua? Aku tgh gigih wt keje nih...."
Boy: "Ahhh...mcm penyapu baru la kau ni...yoyoO..awal2 je kau rajin kannn... :P "
Girl: "Ade ku kisah ke penyapu buruk? Bhahaha! Gler aku nk malas2? Smpai mak aku anta map blk umh pn x siap keje aku ni klu x wat skrg"
Boy: "konon busy tp skype aku kau layan jgk...."
Girl: "X layan kang majuk lak mntk aku blnje makan. Aku tgh kering ni x mmpu nk blnje kau lunch weh...ahaha"
Boy: "Xpe...aku x teringin dh duit kau tu utk blnje lunch..tp klu breakfast, dinner n laen2 seribu kali aku sudi :P"
Girl: "Gedik seyhh...kau ingt aku ni ape? Mama gula kau nk blnje mcm2?"
Boy: "Aku gurau je laa...weh, jom teman aku candle light dinner mlm ni. Aku x kira kau kne temankn jgk! Aku amek kau kt umh mlm ni lps maghrib...pakai cantek2 ye hot babe! *wink* "
Girl: "Buang tabiat ape kau ajk aku g cndle light dinner nih?"
Boy: "See you tonight DEAR~ Bye ;) "
Girl: "Sh***" <dlm hati je ckp 5 letter word tu..kening mula bercantum, dahi berkerut tapi jantung berdegup kencang lak..btul ke x Boy nih?>

Girl: "Tgn da patah cmni paksa aku teman cndle light?"
Boy: "Kenapa? Apa salah ny" <muka innocent>
Girl: "Kau merisaukan aku ok..."
Boy: "Thanx syg!"

PENGAJARAN: Tak payah laa tergesa-gesa nak mencari pasangan sangat. Sebelum tengok orang yang jauh di mata tu, tengok dulu, nilai dulu orang yang ada dekat dengan kita. Sebab yang dekat-dekat ni sah2 kita dah kenal hati budi masing-masing, the real character already reveal. Kalau yg baru kenal ni, kita tak tahu lagi orang ny macam mana, tau2 je laa manusia ni suka berlakon dalam pentas drama sendiri (kes perasan bagus laa ni...hmm..cliche), hipokrit. Depan kita bukan main baik lagi, belakang kita? MasyaAllah, sama macam yang ada tanduk merah tu (mungkin dia masscot part time utk MU). Ishhh2...Hidup ni memang kita tak boleh nk predict (memang haram pun dalam Islam), banyak benda yang tak dijangka. Siapa sangka kan? Kawan baik masa muda boleh jadi pasangan hidup kita. Siapa sangka? Anak mak cik sebelah rumah sewa tu boleh jadi isteri kita? Kan aku dah cakap kat tas tadi, dalam radius kurang 5km je...(jgn percaya sangat fakta auta yg ni...).

No comments: