CC's Customer

Sunday, March 13

Hikayat Merong Mahawangsa VS Rango

Okayyy..minggu ni aku memang bosan sangat otak dah tepu tak tau nak buat apa. Tiap-tiap minggu balik umah yang dah macam kat belakang UiTM ni bosan gak lama-lama (bukan aku tak suka balik umah ngadap mak ayah aku ye...cuma bosan sikit sebab tak ada apa-apa yang menarik boleh aku lakukan kalau balik umah), balik untuk top up / balas dendam/ qada tidur je aku nih.....


UiTM (T603) - Sek.2 (U80) - KL Sentral (Komuter) - Mid Valley - KL Sentral (komuter) - Sek. 19 (Teksi) - Sek.2 (T603) - Melati (Lif & kaki)



A day before tengok
Online ticketing and showtime review
Cehhh~ semua pun nak fuuly booked! <Geram siot>
Aku rasa tu trick GSC & TGV untuk "Fully booked"
sebab kalau tak buat macam tu, nnt kat kaunter xde biznes laa...
Org beratur nak beli tiket semua dah kena booked :P

Aku dengan Dalila pun gamble je pergi GSC Mid Valley before lunch
Perhhhh~ tak nak panjang lak orang beratur beli tiket kannn....
dri depan kaunter yang beratur macam ular kena palu sampai laa kat area depan McD tuh =.='
Baru maju ke depan sikit aku dgn Dalila beratur
TING TONG!
Announcement akak GSC!
Yes..kaunter kat Golden Class dibuka
cepat-cepat ktorg g depan kaunter tu beli tiket utk show yg terdekat
Beastly? Cepat sgt time die x sempat nk breakfast nnt
"Hikaya laa......" kata penguin sebelah aku
FINE....tgk Hikayat Merong Mahawangsa

Credits to KRU
berjaya produce filem yang hampir sama dengan taraf antarangsa!
Nice shot..it just not a normal typical malay movies.
Berbaloi! 
Hmm...first time ni aku puji cte melayu..HAHAHA :D

Tapi
scene last yg part cermin Archimedes tu agak kurang diterima dek akal
serpihan cermin yang dicantum tu tak besar mana pun
plus...panas sangat ke matahari tu sampai leh terbakar orang, sampan semua?
Eksperimen guna cermin/kanta (prinsip pantulan cahaya) nk bakar kertas pun lembap nak terbakar
Inikan pulak nak guna dalam perang?
Rambut terbakar sikit terjun masuk laut
Api jumpa Air ape jadi kawan-kawan?
Mesti laa api tu terpadam betul tak?
Tak tau la kalau laut yang dorg g perang tu minyak...Wakaka

Kanak-kanak sekalian,
jangan contohi Kemawas yang bertuankan syaitan tu bernafsukan binatang.

Pasangan dan bakal pasangan kekasih,
Jadi macam Marcus dengan Puteri tuh...
Si Puteri sempat menguji sang Putera nya (scene nak lari dalam hutan)
Jangan salah anggap macam Marcus, ingat dorg tak boleh serasi tak boleh bebas
Rupa-rupanya,
mereka miliki impian yang sama :)

Jadi macam Merong!
Gagah berani!
Bertanggungjawab (sangat caring jaga Marcus, risau sangat bila dia ingat Marcus dah tak dapat diselamatkan)
Kegigihan Merong dan sedia berkorban untuk rakyat dia
siapa sangka keturunan dia sekrang dah jadi Sultan Kedah yang pertama dulu.



Movie wajib tonton aku!
sebab ape?
sebab Johnny Depp!

Dari first time aku dapat tau pasal cte ni
dlm hati mmg da booking ruang utk niat nk tgk tu! :)
Exactly lepas tengok 1st movie semlm, HMM
terus beratur beli next movie tickets.
"Selling fast!"
S***...bagi la aku peluang nak tengok weh.
blinking!
tinggal 19 seat utk show pukul 2
Ok, nasib menyebelahi aku...Mr. Depp mmg nak aku tengok cte die..Weee~

Dari awal cte ni start
mmg ktorg dh gelak...
cte ni kelakar weh n sgt bagus utk ditonton semua
bukan sekadar lawak tapi ade pengisian yg harus dipelajari tentang hidup!

BLEND IN!
Kne pndai sesuaikan diri dgn tempat dan keadaan
Jgn pentingkan diri sgt..
Jgn nk auta sgt dgn diri sndri...
Ble dh berkuasa jgn bajet kau da bagus seluruh dunia blh control.

Rango
Jadi diri sendiri
Jadi ape yg kau nk jadi dlm hidup ni
Lakukan apa yg patut dilakukan
"We need to see what we need to see"
be a hero!

Byk scene yg kelakar/best:
[1] part kne kejar dgn helang tuh..lari2 keliling Dirt dgn tisu tandas bagai
binatang2 dkt Dirt ingt Rango yg kejar helang..konon hebat laa...Hahaha

[2] bagi permit meneroka kt family pencuri masa tgh korek lubang bawah tanah

[3] Bean jd freezing (cara protection die dr bahaya..sistem die ade mslh ck8 sbnr ny..hahaha), then Rango kiss pipi die..huuuu~

[4] "Nothing to worried about as long the sign was hanging there" Rango pointing to the SHERIFF sign. Then tetbe, sign to kne tembak n nk jatuh dh...


Girls eating dayyyyyy.............

 








2 comments:

ms.penguin said...

ecececece.....sume pix edited si0t....hahahaha~~~ nice2!! i lyke~~~ <3

NuryBella said...

yelaa....tq mengenalkan aku pd software yg baru....