CC's Customer

Sunday, March 13

Ironi petang Jumaat

11032011
PICC Putrajaya
View from PICC Putrajaya (110320111910)

Amek half day je keje semalam =.='
Ble lagi aku nak lari dari keje tgh practical ni..sje wat plan nakal
dh 15mggu practical jd bdk baik x pnah ponteng..kali ni aku half day..
half day je..bkn ny aku x dtg lgsg :P

Menariknya Ironinya tentang PABM
dlm bas - ade bdk psycho (die ade mslh hyperactive mmbr die ckp) duk ske2 nk amek gmbr awek2 cun cute miut dlm bas tu, pastu duk tnye mcm2 soalan kt mmbr aku kt sit dpn aku (trick lme nk ngorat, tnye2 nme..buat2 lawak bodoh yg sememangnya bodoh xley diterima dh zmn skrg..kejam siot ayat aku..Hahaha)

kt PICC (sesi dinner) - Bas dr UiTM smpai lmbt :( makanan byk da abes...kroihhhhh~ perut aku da lapar kott....da r dr pagi aku breakfast je x lunch..cehhh..puasa tanpa niat x ikut syarat nmpk ny aku..sia-sia je x makan seharian kannn...

time solat maghrib - surau sesak nak matiii...klu ade cicak jatuh kt lantai sure leh mati terpijak x pun sesak nafasss coz rmai sgt umat kaum Hawa kt dlm tu..yg duk luar (uzur) pn blh tahan rmai ny, mslh ny kt luar tu ade carpet n kwsn die sgt luas..so as solution nk cpt kn mse, ktorg pn decide nk solat kt luar ni je...bkn ade lelaki naik pn dh nk lalu kt situ...once ktorg start bg idea kt sorg macik yg da pening x tau nk solat kt mne..abes yg laen2 pn ikut :) Bgus kn ktorg ni, pencetus kpd sesuatu yg baik...Alhamdulillah
*sori terpaksa menerjah tandas lelaki utk amek wuduk (toilet pmpuan pn fullhouse..)

Persembahan pembukaan PABM (ni view duduk dari atas tangga je tau =.=')

PABM - masuk je dewan tuh..perhhh~ lautan kerusi org kaya (sbb seat die luas n sgt selesa) dipenuhi dgn student2 uni n bdk skolah...(nmpk bdk2 pkai baju batik, especially biru..teringat zmn2 aku muda as ATPNer..sumpah buruk baju tu dlu) Ade seat kosg pn dh x gne coz aku fhm sgt bdk2 kecik ni ske cop2 tmpt utk geng dorg, then jln2 ke hulur hilir utara barat selatan timur atas bawah sume x dpt gak tmpt nk duduk...Lastly, ktorg duk je atas tangga kt bhgn atas dewan tu (dekat 3jam duk atas tangga xley nk sandar ape2, sakit gak la punggung weh,..kematu aku rse dh..)

KOMEN AKU TENTANG PABM:
1) Len kali klu tau wat event besar kt PICC yg da tau seat die besar utk sorg duduk then x leh nk muatkn rmai org nk tgk dlm tu..Jangan laa invite rmai2 org sgt! Ni suh UiTM anta sampai 200 penyertaan, pastu duduk bersepah-sepah sampai ada yg duduk kt atas tangga (aku n geng laa tuh....). Maybe urusetia PABM patut reserve tempat duduk untuk invitation dorg lepas ni :)


2) Ni majlis formal eh sbb melibatkan kehadiran PM kita, YAB Dato Seri Najib Tun Razak dan isterinya yg tercinta (Ahakz~), so korg yg attend event mcm ni TOLONG behave sikit (I mean jaga protokol korg...tau la maybe ada some of you yang tak pernah join program-program mcm ni but behave yourself please, macam peribahasa Melayu kita ckp, "masuk kandang  kambing mengembek, masuk kanda harimau mengaum". Erkkk~ betul ke peribahasa aku? Lebih kurang laa, aku tau korg akan faham ;)


3) Kalau dah ikut pergi satu-satu program tu yang just datang untuk tengok, JANGAN tanya soalan macam ni, "Kalau pergi dapat apa?" Inilah sikap budak-budak sekarang, masih berpegang dengan tradisi lama, prinsip timbal balik! Buat sesuatu tu mesti mengharapkan keuntungan yang nyata depan mata je...cuba singkap disebalik yang korg tak nampak tu? Ni majlis ilmu, mestilah dapat ilmu juga...dapat pahala hadiri majlis ilmu yang dihadiri oleh orang-orang berilmu :) Dapat pengalaman...kann menarik tuh...molek sangat :)


4) Komen pasal peserta pidato? Tiada apa yang blh aku komen banyak, pelat? pertuturan tak lancar sangat? Dimaafkan sebab mereka bukan Melayu yang mahir dengan bahasa ibunda kita. (Alorr...yang sedia Melayu kat Malaysia ni pun ramai je yang tak fasih berbahasa melayu, chinese and indian yang dah bertahun duk Malaysia tak reti cakap bahsa kebangsaan kita ni pun ada je....). Macam-macam gaya aku tengok, ada yang comel masa berpidato dengan riak wajah ekspressi muka dia, eye contact yang ala-ala menggoda, yang muka dah tegang (mcm feelingless) sebab nervous kot. Apa-apa pun SYABAS dan TAHNIAH diucapkan kepada semua pemenang dan peserta pertandingan! :)


**Pemenang dia dapat hadiah piala pusingan dengan duit bernilai USD 5000 (Johan), USD 3000 (Naib Johan), USD 2000 (Ketiga). Abang UPM yang jadi Johan untuk Nusantara tu mesti dah jadi orang kaya balik UPM, makin ramai laa yang ngorat nak duit dia je! :P

No comments: