CC's Customer

Monday, November 22

Liku lekok pagi Isnin AKU

Pusing kiri pusing kanan, tak juga aku lelapkan sepasang mata degil milik aku ini. Mana kan tidak waktu cuti di rumah, mata aku hanya akan lelap sekitar jam 3 pagi dan hanya akan celik semula pabila matahari tegak di atas kepala. Bukan aku sengaja untuk bangun selewat itu tapi mak sengaja membiarkan aku terus lena bersama timbunan bantal-bantal, di atas katil dan bilik yang sejuk dan malap. It sooo HEAVEN when I'm sleeping in my own room in my home sweet home! Di rumah baru ini ( xde la baru sgt actually, rumah sewa yg aku pnh duduk jgk before this, accompany my fren yg practical skali dgn aku ), tersangatlah degil mata aku untuk lelap. Ruangan di depan TV menjadi 'bilik tidur' kami. Akhirnya, 6.15AM. Handphone aku berbunyi, my alarm clock! Terpisat-pisat aku untuk bangun, kemalasan menguasai diri sebebnarnya. ''Adoi, tak ada mood laa nak start kerja hari ni..!'' gumam hati aku. Namun, aku gagahkan juga diri ke bilik air mempersiapkan diri untuk segalanya. (Faham-fahamlah sendiri, tak kan aku nak cite detail dlm ni kan? hahaha). Hanya secangkir milo panas menjadi sarapan aku pagi ini, tiba-tiba terkenang sewaktu di rumah. Kat rumah, bangun je breakfast semua dah tersedia, mak memang tak pernah lupa sediakan untuk aku dan ayah. Perut tak pernah kosong kalau kat rumah, haishhh~ macam mana laa badan aku tak naik kalau cuti duduk kat rumah je.

Okay..melangkah saja keluar pintu rumah, dengan penuh keyakinan dan semangat. Huhuhu..butterfly in my stomach is the exact feeling during that moment actually. Saat selesai menuruni anak tangga bersama cik Yam, ''Alamak! hujan ke??? macam mana nak pergi kerja nih??'' ''Gerak je laa..tak lebat sangat ni..sempat je bukan jauh sangat pun nak pergi.'' kata aku menyedapkan hati yang sememangnya kami tak ada mood untuk mula bekerja hari ni (industrial training ktorg sbnr ny). Hujan diredah juga dalam kesibukan lalu lintas. Normal laa kan hari Isnin jalan jam pagi-pagi ni. Akhirnya dalam kelewatan. sharp on 8AM kami sampai di tempat kerja. Okay, this company have their morning assembly every Monday morning. Dah macam zaman sekolah pula aku rasakan, agak-agak ada nyanyi-nyanyi lagu Negaraku atau lagu sekolah ke....hee~ Selama 45minit, kami menunggu akak HR (nama dia Nori jgk! dekat2 n sme je dgn bunyi nama aku kan? adeyhh~) di pejabat. Suasana lengang dalam pejabat tu, yang ada hanya beberapa orang pekerja pejabat dan mak cik India sebagai tukang sapu. Makkkk aiiiii...........SEJUKnya aircond dia! Kesejukan menyelubungi kami yang tersedia separa basah terkena hujan dalam perjalanan sebentar tadi. Tak lama kemudian, kak Nori pun datang semula ke tempatnya selepas selesai morning assembly mereka. ''Maaf yaa...Encik Zaili yang uruskan awak berdua taka da la hari ni, dia ada kerja kat KL, audit dengan company *&^"%@ selama 2 hari. Datang balik 24hb ni boleh?'' Ya Allah, betul ke apa yang aku dengar ni? Datang balik kerja pada 24Nov? 2 hari off! Yahooo! macam tahu-tahu je akak ni aku memang tengah tak ada mood nak mula kerja. LOL~ (gelak guling-guling). Dengan langkah yang ala-ala happy, ouhh..agak sengal bunyinya di situ. Aku hampir tertekan butang loceng kebakaran instead of butang untuk buka pintu pejabat tu. Kalau aku tekan butang tu tadi, mesti kecoh satu bangunan tu ingat ada kebakaran. Hahaha...!
 

rainy mournday

Pintu rumah dikuak luas unutk memuatkan dua insan yang rasa hampa pergi kerja for nothing pagi ini. Tatkala aku meletakkan helmet ketempat asalnya, perut aku mula berkeroncong. Tengok TV, perut buat konsert lagi. Sambil online, perut aku makin rancak dengan konsert rock versi unplugged dia! Ohh goshhh! Aku sangat kebulur waktu ini. Jam belum menunjukkan angka 10 lagi, mana ada supermarket buka waktu-waktu begini. Di dapur kosong tiada makanan. Ahh..awalnya aku bangun hari ni, kedai tak buka lagi, kawan-kawan lain pun mesti tak bangun lagi waktu ini. Kalau ada yang dah bangun boleh juga aku ajak mereka untuk makan bersama, lagipun dah seminggu tak jumpa. Seminggu tak jumpa dah rindu?? Ok, agak over bunyinya bukan? kawan je pun..bukan special one pun nak rindu-rindu seminggu tak jumpa. Hahaha..nak buat macam mana, hubungan persahabatan kami memang rapat, macam adik-beradik. Dua hari bercuti lagi, apakah yang mingkin akan aku lakukan untuk mengisi waktu lapang aku di bumi jajahan Shah Alam ini?

No comments: