CC's Customer

Friday, July 29

After 5 weeks

Salam,

Fuhh...lamanya tak update blog. Ini pun hasil belas ihsan sahabat-sahabat yang sudi membantu aku dalam keadaan mendesak untuk terdesak. Sorry korang......I owe you big, babe. Tak nak cerita panjang-panjang sebab jam kat dashboard aku ni pun dah pukul 3AM and im sure it will be exceed it after I finish up my writing here. Well...apa aku buat sepanjang 5 minggu bercuti di rumah lepas habis final exam intersesi?


Anyway, end of week aku habis exam tu adalah birthday aku. On my B-day, aku just pergi celebrate birthday adik-adik saudara aku kat rumah nenek. Agak sadis sebenarnya bila aku pergi celebrate birthday orang on my own birth date dan lepas tu, mak aku sendiri yang lahirkan aku boleh lupa tentang itu sebab dia ingat birthday aku on the next day. So untuk tebus rasa bersalahnya, on the next day tu, mak buat cupcake untuk aku. After few days baru aku dapat birthday present dari mak. Thanx mom! :)

Itu beberapa hari sekitar birthday aku tapi apa pula aku buat hari-hari berikutnya? Minggu seterusnya, aku menghabiskan waktu senggang yang ada dengan membace. Yup, membaca. Bukan laa baca buku ilmiah yang tebal-tebal pasal industrial management or buku campbell budak-budak hayat tu. Aku baca english novel "Love Love Love", dalam buku ni ada dua cerita berbeza, "Language of Love" dengan "Cupidity". Dalam satu minggu aku boleh habiskan satu cerita. Boring baca buku tu, aku tengok "St. Trinians" movie etc.


Program kat TV tak usah cakap laa...semua dah listed dalam otak aku. Remote control TV tu dalam kuasa tangan aku. Hahahaha. From Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday,Saturday and Sunday, macam-macam rancangan aku tengok. Rancangan wajib aku.....America's Next Top Model! Cerita Korea, National Geography, Selebriti Ideal semua tengok.

Tengok TV sahaja bosan juga ada masanya, memandangkan baju raya aku mak baru je dah siapkan dua pasang. Maka dengan rasa tak ada kerjanya, aku pun jahit laa manik-manik berkilau sebiji demi sebiji tersusun pada baju kurung aku tu. Kes terlebih rajin. Hohoho. Kalau orang upah pun aku tak sanggup nak jahitkan, penat sakit pinggang hadap jahit manik je walaupun aku tau upahnya lumayan juga.

Selain dari tu, tengah-tengah malam lepas tengok "My Fair Princess" siaran ulangan kat NTV7, aku pun gatal tangan menyelongkar laci meja kat bilik aku. Terjumpa kertas lukisan masa sem1 dulu belajar Engineering Drawing, berus lukisan dan water color masa form3 dulu. Teringat pula lukisan-lukisan potrait yang aku pernah lukis hampir 7 tahun dahulu. Musykil dengan kebolehan melukis sendiri, aku pun mula melukis balik muka-muka yang ada pada Galaxie. Masih boleh melukis, tangan aku masih mampu melakar dengan baik, rupa manusia masih seperti manusia tapi tak adalah sebiji macam fotostat aku lukis. Kalau muka Emma Watson tu mungkin jadi laa muka Fauziah Latiff. Hikhik.

Lepas ni ada lagi 6 minggu cuti semester, tak tahu laa apa pula yang akan aku lakukan. Dah nak masuk bulan puasa, semestinya kena jadi assistant mak kat dapur. Kemungkinan besar aku yang kena in charge kat dapur sepenuhnya sementara mak sibuk menyiapkan tempahan baju raya, Okay laa...Good night everyone (^_^)

Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak.
Selamat menjalani ibadah puasa, maaf zahir & batin.

No comments: