CC's Customer

Tuesday, October 18

OMG - Skip Class

Suppose to be my class was packed on Tuesday, from 8.30am till 6.00pm. Luckily, Selasa dan Rabu pagi punya kelas cancel sebab lecturer ENT aku yang merupakan orang kuat MASMED UiTM, Penolong Naib Canselor, ada program perasmian jabatan dia dekat Dewan Seri Budiman. Aku pun ambil kesempatan pergi fak lambat sikit hari ni, kononnya nak pergi taklimat FYP terakhir laa hari ni tapi aku melencong pergi jumpa BFF dulu ambil puding roti dia nak bagi, siap aku teman melepak lagi dekat kedai Kelab Keusahawana tu. Tuan kedai pun dah kenal sangat muka aku, tak cakap apa dah. Siap makan-makan, tengok Astro bagai, baring bawah kaunter menahan sakit. Ehh..makin melarat pula skait dia hari ni,semacam punya pedih makan dalam punya sakit dowhhh....

Thanx for your puding cik Raden! Sedap :)

Fikir punya fikir, jam dah pukul 12 tengah hari, kata putus harus dibuat. Aku pun text FYP partner aku, minta tolong sign kan attendance. Hahaha. Taklimat dekat dewan kuliah boleh laa nak tipu, kalau dalam kelas lecturer senang nak detect absentee aku. Fine, aku balik kolej, ahh...nasib baik tunggu bas kejap je. Dalam bas pun aku rasa dah tak larat dah, bibir rasa kering, exhausted sangat..lentok je dah dekat tingkap bas. Sampai kolej pun sedaya upaya aku jalan cepat-cepat nak sampai bilik. Know what? Buka je pintu bilik aku terus tarik bantak kat atas, landing atas katil roomate aku belah bawah. Pusing kiri pusing kanan macam-macam gaya kuak lentang aku buat atas katil tu berguling-guling kesakitan. Sakit apa? Ye ni laa dia perempuan, once in a blue moon memang macam-macam penyakit datang. DugaanNya sebab tu perempuan ni kuat! Haha. Okay dari 3jam aku pengsankan diri, sampai tak sedar roomate dah pergi kelas balik semua. Orang mesej suh aku rehat sebab sakit pun aku tak larat nak reply dah. Lepas bangun tidur baru aku reply.

Dengan mamainya rambut frenchbraid yang dah serabai, aku buka laptop aku, tupperware berisi puding roti yang tinggal 2 ketul aku buka. Slowly aku tuang susu dia dan makan sambil sumbat telinga dengar lagu, langit dah mendung, kelas pukul 4pm memang dah missed dah aku tak pergi. Dah inform dah classmate kenapa tak datang. Tiba-tiba terdengar bunyi plastik kat belakang, aku baru lepas sapu bilik so tingkap kat meja study memang aku buka sikit. Aku pun bangun laa diam-diam menjenguk ke luar tingkap dengan hati-hati, instinct aku dapat rasakan itu bunyi monyet tengah buat projek makan-makan makanan yang berjaya dicuri oleh kumpulan monyet tegar dekat Seroja ni. Yeahhh, COUGHT UP! macam lagu omputih tu, sape tah nyanyi aku lupa dah.


My Chipsmore Butter Crunch eaten by this monkey last few days T.T
Itu lah dia, monyet yang didakwa namanya, Michele (kata akak kat offce fak aku, kak Nana yang suatu masa dulu student sini juga), monyet ni memang memilih makanan, biskut kering apa semua tak nak, dia mabil biskut sedap-sedap je, roti gardenia, sangat particular dengan makanan dia curi. Sabtu lepas aku baru kehilangan 1new pack of chipsmore butter crunch yang aku tak merasa lagi, buka pun belum. Dah laa aku tak pernah makan lagi yang butter crunch tuh, monyet ni betul-betul buat aku kempunan tau. Nasib baik Shah Alam ni tak ada batu belah batu bertangkup. Aku tak halalkan monyet tu makan, dia pun hamba Allah juga, apa dia tau makan benda curi tu haram pun. Halalkan je laa dah nama pun binatang, kalau orang yang curi memang aku tak halalkan. So sekarang ni aku sangat berjaga-jaga dengan tingkap yang terbuka kat bilik, pantang lepa kang ada pula dapat roomate berbulu segerombolan buat pesta muda mudi dalam bilik ni. Hehehehe

No comments: