CC's Customer

Wednesday, October 26

75th UiTM Convocation

Alhamdulillah....istiadat konvokesyen ke-75 dah...next year yang ke-77 pula! Kenapa denga 77? Nice twin number..lucky number 7..sebab insyaAllah yang ke-77 tu nanti aku akan grad setelah 4 tahun menyeksa diri belajar, tapi apa-apa pun UiTM sentiasa di hatiku! Ya...saya sayang UiTM. Kalau sayang UiTM buat apa? Ahahh! biar orang yang betul-betul sayang je tau kena buat apa...shhhhh~~~

Anyway, this time punya konvo ramai kawan-kawan aku yang dah grad, tinggal laa budak-budak engine, medic dan beberapa kos yang lebih 6sem lain kat UiTM ni.
Terasa diri semakin tua kat UiTM ni sebab pergi mana-mana sekarang nampak muka adik-adik je, dah tak ramai yang aku kenal. Konvo UiTM kali ni berlangsung dari 20 hingga 30 Oktober, as usual sidang untuk budak-budak engine adalah on the last day. Nice..aku suka! Bagus juga last day ni, think positive orang dah tak ramai masa tu tak ada semak-semak bertindih dengan golongan yang nak ambil or pulangkan jubah, PLUS! gerai-gerai jualan bunga or booth untuk ambil gambar mesti buat last kopek offer. Jual bunga murah-murah nak habiskan stok.

Ok back to this 75th convocation, memandangkan aku dah pernah join program apa semua, so kenal ramai juga laa kawan-kawan dari kos lain. I think semua 25 fakulti dalam UiTM ada laa someone yang aku kenal. So petang semalam adalah sidang untuk budak-budak masscom, ye kos yang sangat vogue dan kecoh tu, where awek-awek and pacar-pacar hot stylo di situ. 3-4 orang juga laa budak masscom yang aku kenal konvo semalam tapi yang terjumpanya 2orang je. Unplanned pun nak pergi sebab kelas aku habis pukul 6pm semalam, ok kesengsaraan jiwa raga kalau masuk kelas yang last tu. Subjek boringggg! Tiba-tiba kan, my friend, Miss D ajak pergi and she willing to fetch me from faculty. Weehoo~ here we go to DATC!

CONGRATZ to FaizFusyi :)

Me-Anna-Fizah-Wid-Diba
Credit to Adibah Ruzaini for those picture from your camera. 
Babe, aku amek tau gambar-gambar ni and thanks ajak semalam :)

Okay tak payah cakap banyak, aku tau dalam gambar ni pun muka aku tak boleh nak sorok nak tipu, memang tembam dah. So what? Memang dari kecik aku jenis chubby memang payah nak tengok aku aneroxia tau..HAHAHAHA! Terima kasih sangat-sangat laa dekat individu-individu yang berkenaan yang dengan lantangnya mengeluarkan komen berani mati depan aku setepek kena kat muka. Ouchhh! quite hurt you know tapi aku malas nak melayankan kata-kata tu walaupun makan dalam juga laa. Asalkan aku bahagia dengan life aku yang sedia terseksa final year ni. I think positive, bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian. Target nak grad on time ni for 77th convocation, na'uzubillah aku tak nak ada rekod X-10 tu dalam study aku.

Sidang-sidang seterusnya tengoklah kalau aku sempat nak bertandang untuk korang nanti, dah laa tiba-tiba dah part7 baru nak ada modul PPKP (kenegaraan) balik dalam musim pesta test ni, pfffttt~~ padahal sem1 dulu dah pergi kot...Arghhh! Kalau ada lagi nanti aku update. Chow! :)

No comments: