CC's Customer

Wednesday, February 9

CNY Holiday 2011

2 Feb – Officially start my holiday. Alangkah indahnya dunia (dah macam lgu Hujan) boleh bangun lambat. Sedapnya tidur dekat rumah, aman damai, tak ada siapa pun yang kacau. Muahaha…tengah hari sikit ikut mak pergi rumah nenek. Lepak-lapak kat sana dengan budak-budak kecik yang merangkap sepupu aku. Nenek ada sekejap je sebab lepas Zohor dieksport oleh mak cik-mak cik aku ke rumah anak kesayangan dia. Huhhh but tak apa keadaan lebih meriah tanpa bebelan nenek yang pantang tak nampak kelibat cucu-cucu ciliknya.



3 & 4 Feb – Hari-hari yang membosankan di rumah. It is CNY actually! Year of rabbit, tapi tak tahu kenapa sambutan tahun ni tak semeriah dulu. Iklan-iklan dari media juga tak banyak. Agak hambar, rancangan di TV pun tak semenarik CNY sebelum ini. On Friday evening, aku cuba ajak Mak & Ayah untuk keluar jalan-jalan, bosan mehhh duduk kat rumah je..responnya? NEGATIVE! Ayah tak nak. Aku pun mengurung diri dalam bilik online FB je sebagai tanda protes, macam biasa jugak aku akan mogok diam.

5 Feb – Kak Ada’s Wedding (Kak Ada ni rapat dengan aku masa kecik-kecik dulu, if balik kampung je mesti singgah rumah die main sme2, relation die dgn aku mcm sepupu jgk la tapi dah jauh). Heading to Batu 10, Lekir Perak on 8.30am and reached there on 11am. Sampai-sampai je, ‘’Wahh..merah!’’ ni ikut tema warna CNY ke apa? Yup, dari khemah, pelamin ke bilik tidur pengantin dihiasi dengan rona merah dan putih, macam himpunan wanita UMNO pun ada jugak. HAHAHA :D Makan tengah hari dihidangkan dengan nasi minyak, ayam masak merah, daging masak kicap, sayur (nme ape tah..bkn aku mkn sayur pun..huhuhu), tembikai & bubur kacang. Lepas makan, ambil gambar dengan kak Ada sekejap then kitorang pun balik (tak balik pun sebenarnya, melencong ke Lumut plak!)


mcm adk-bradik je rse ny ...

Sampai kat Lumut, Perghhhh~ traffic jammed & packed with cars! Maklum laa cuti umum kan, mesti la ramai yang pergi holiday pergi Pangkor. At Lumut for just around 45minutes, semata-mata Mak beli 2 psg kain ala-ala pario dia nak buat blouse, then offer aku dress pantai konon tapi bila harga yang orang kedai tu jual mahal tak agak (not worth it laa the price dgn material kain tu), mak pun tak jadi belikan. Ceyhh~ baik tak payah offer lain kali. Pusing-pusing kat semua kedai kat Lumut tu dengan keadaan yang panas, sesak dan panas hati aku, akhirnya aku jalan menonong je balik ke kereta. Balik rumah on 2.15pm and sampai on 6.30pm, adoi..sakit pinggang & segala wehhh duk dalam kereta, jalan jammed! =.=’

6 Feb – Seindah sang suria menerangi cahaya..lalala~ pelik aku bangun awal lagi. Hahaha. Pergi Klang lak, mak nak beli barang jahit kat regular outlet die kat Jln Nanas,Klang. Unfortunately, kedai tak buka lagi still on CNY mode agaknya tauke kedai tu. So tayar kereta pun bergolek-golek, meluncur keluar dari Bandar Klang Diraja & meluncur masuk ke Federal Highway, belok ke kiri masuk Bukit Raja. Yup..JJ Bukit Raja lagi, hahh…bukan takat Master, PhD aku ni dah dengan pelan dalam JJ ni. Times for revenge of the fallen yesterday! Kat Lumut tak beli pape kan? So kat sini aku balas dendam shopping from head to toe. Actually beli jacket, seluar dengan kasut je. Hee~ crazy for jacket & shoes aku nih! Kopak duit gaji bulan lepas..muahaha.

**Lepas ni aku kena berjimat cermat sebab nak buat intersesi, money x3! Need more money! Huhhh…kurangkan kontroversi, tingkatkan prestasi ye! J

No comments: