CC's Customer

Sunday, October 31

Catatan Pena Merah 311010

31 Oktober 2010, Ahad (Cerah)

Semalaman aku asyik berborak dan bercerita tentang itu dan ini dengan Ms.D, terima kasih Ms.D sebab bermalam dekat bilik kayangan aku ni. Sedar atau tidak, hampir jam 4pagi kita membutakan mata pagi tadi. Sesi luahan rasa dan perkongsian ceritera lagenda, mungkin juga dongeng ataupun fiksyen sahaja. Dengan perut yang masih kenyang setelah diisi dengan nasi goreng cina+telur dadar, kuew teow goreng, sate ayam+daging...burppp~~~ Teringat kata-kata Mr.F waktu makanan tiba di meja kami pada malam semalam, ''Korang ni makan ke melantak?'' huhuhu...''ktorg lapar laaa...'' jawab aku dan Ms.D. Apa pun keadaannya, kekecohan orang ramai tentang Piala Malaysia 2010 antara si Kijang dan si Rusa tidak dihiraukan, yang aku tahu Kijang mengalahkan Rusa 2-1 tahun ni.

Ms.D datang ke bilik dengan beg, bantal bucuk dan seplastik snack. Rasa kematu jugak laa berjam-jam aku dan Ms.D duduk berbual di atas lantai sahaja. Ms.D tak pernah kering air liur untuk bercerita itu dan ini, aku juga tak bosan malah setia mendengar itu dan ininya. Laptop di depan mata tak kan aku biarkan sepi, segala update pada FB kami ambil peduli. Sub-activity! Ms.D nampak sesuatu dan dia masih ingat tentang sesuatu itu pada suatu ketika dulu (xde la ketika dulu sangat, baru je sem ni jugak sebenarnya). Lalu Ms.D berkata, ''kalau dia xde girlfriend, mesti korg dah on kan....'' Oops! itu fakta atau auta? Hahaha...mungkin ya atau tidak Ms.D, jangan kau cuba nak ulang ayat, ''cinta berputk kembali'' beberapa minggu lalu sebelum study week. Bukankah aku dah cakap malam tadi, kini bukan dia tapi dia yang lagi seorang. Yang ego, yang lembap, yang kering hati, yang tak faham akan perasaannya sendiri atau boleh aku katakan yang tak ingin faham kehendak dirinya sendiri.

Ms.D kejutkan aku sebelum dia beredar. Jam pada handphone, angka 7 dan...arhhhh~ mengantuk tak nampak pukul berapa. Lepas Ms.D balik, sempat aku tengok update pada FB lagi. Hmmm..dia online, wahh..sukanya mereka. Hmm...itu dan ini, biarkan saja. Adoiii~ buta hatikah dia? Biarkan...itu kata dari mulut tapi dalam hati..jeng jeng jeng...Pagi Ahad yang membosankan, termangu sendiri di ruangan petak kecil yang memuatkan dua katil dan perabot untuk dua orang. Okay, aku rindukan kamu, kamu dan kamu, kalian juga dan dia.


Tinta Pena Merah

No comments: